Thursday, August 5, 2010

Khazanah Dari Seberang

Salam buat semua pembaca,
Hari aku nak berkongsi cerita sikit berkenaan hal-hal yang berkaitan dengan penyakit tanaman cili merah ni. Macam yang telah aku catatkan terdahulu, bagaimana pokok-pokok aku telah diserang angkatan hamama ... kali ni aku nak citer sikit pasal racun dan vitamin dari seberang.

Kebetulan seorang kawan baru-baru ni telah melangkah ke seberang sana ... pi siam la ... shopping skit, enjoy skit ... sambil2 tu merayap la kot kedai2 yang menjual segala makneka macam racun yang berkaitan dengan tanaman. Murah sungguh.... dah tu cukup berkesan. Ada juga racun yang kita pun ada contohnya mcm SCORE ... di sana pun ada cuma harganya yang lebih rendah, dan paling menarik ianya lebih berkesan dari yang kita punya.

Bukan la nak promote racun depa, bahaya sebab kandungan racun tinggi tetapi bila pokok dah kena serang maka senjata pun kena kuat .... tak kan nak biarkan saja pokok kita musnah diserang penyakit.
Di sini aku paparkan beberapa jenis racun yang sempat aku snapkan gambar dia.




No comments: